- Studánka u bývalého zámečku Šternberk u Brtníků
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Studánka Boreč u Režného Újezda
- Studánka na návsi v Režném Újezdě
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Studánka Arba v Srbské Kamenici
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Pramen u silnice naproti domu čp. 106 v Benecku
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Studánka Žalý
- Studánka u silnice mezi obcemi Třtěno a Chožov
- Vodojem jižně od Martiněvsi
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Skautská studánka u chaty Seleška
- Kočičí studánka pod Sokolem
- Kamzičí studánka pod Klíčem
- Lesní studánka pod Pramenným vrchem u Arnultovic
- Lesní pramen pod Medvědí hůrkou severně od Polevska
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Otročínská kyselka
- Studánka Svěcenka u osady Radovič u Velvar
- Údolní nádrž Naděje
- Stříbrná studánka mezi osadou Peklo a Raspenavou
- Kristiánův pramen na kolonádě v Lázních Libverda
- Hubertova studánka u Jetřichovické Bělé
- Studánka Panny Marie v Kostomlatech pod Milešovkou
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Pramen U Strážce ve Svojkově
- Skalický pramen
- Studánka u Besedických skal
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Vývěr Rudného pramene pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Kaple Panny Marie Bolestné nad zázračným pramenem ve Vilémově
- Pomník Jacobova pramene u Zákup
- Pomník Dívčina (Ženského) pramene u Zákup
- Pomník neznámého (vyschlého) pramene u Zákup
- Pramen Tří Svatých u Zákup
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Vodárenská věž u zámku Lemberk
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Pitrův most v Rajhradě
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most ve Vilémově
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most u Sychrova
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Průrva Ploučnice
- Železniční most u Bořkova
- Hadí pramen
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Studánka u Vlčí Hory
- Englův pramen u Vlčí Hory
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Staroměstský most v Děčíně
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
- Sirný pramen v Lužických horách
Přes řeku Jizeru mezi Mnichovým Hradištěm a Klášterem Hradiště nad Jizerou na silnici 225, po níž vede cyklostezka 17B a v souběhu modrá a červená turistická značka (Zlatá stezka Českého ráje a Svatojakubská cesta) vede silniční most do Klášterní ulice.
O některých stavbách se informace hledají vskutku těžko, i když si člověk myslí, že na netu je všechno a uloží si v záložkách lecjaký zajímavý web. A někdy stačí jen vhodně přeformulovat dotaz v googlu a objeví se překvapení. Ač se zdálo, že most prostě jen stojí a žádné informace o něm neexistují, nakonec jsem objevil pro mne novou netovou encyklopedii:
Starý dřevěný most, jenž stál na svém místě od roku 1867 a během mnoha let byl různě modernizován, byl pro značně sešlý stav uzavřen 10. července 1921 (poté, co bylo dokončeno zesílení okresního mostu). Oba břehy byly přístupné pouze pro pěší díky zřízené dřevěné lávce. Se stavbou začala mladoboleslavská firma Ing. Hráský & Jenč v květnu 1923 a zaměstnávala na ní i místní dělníky. Dne 25. října 1924 byla na mostě provedena úspěšná zatěžkávací zkouška, které byl přítomen i tehdejší ministr veřejných prací Antonín Srba. Slavností odevzdání veřejnosti proběhlo v rámci oslav samostatnosti 28. října 1924, kdy šel z náměstí na most průvod s kapelou. Ze stavebního hlediska se jedná o pět železobetonových trámů na čtyřech podpěrách, spojených s železobetonovou deskou. Architektonicky velice zdařilá stavba má celkem pět otvorů a délka přemostění činí 73,5 m. V roce 1998 proběhla dílčí rekonstrukce mostu. Evidenční číslo mostu 26815-3.
Pokud je něco konkrétního k dispozici (zde výše uvedené evidenční číslo), lze hledat dál snadněji:
Železobetonový most se čtyřmi poli má zdobné vjezdové sokly s betonovými koulemi. Dříve míval i zdobný betonový parapet včetně betonového zábradlí, to bylo později nahrazeno ocelovým. Do doby, než byla postavena silnice R10 a jižní obchvat města, sloužil tento most k veškeré dopravě směrem na Českou Lípu.