- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most u Sychrova
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Průrva Ploučnice
- Železniční most u Bořkova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Staroměstský most v Děčíně
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
Přes řeku Jizeru mezi Mnichovým Hradištěm a Klášterem Hradiště nad Jizerou na silnici 225, po níž vede cyklostezka 17B a v souběhu modrá a červená turistická značka (Zlatá stezka Českého ráje a Svatojakubská cesta) vede silniční most do Klášterní ulice.
O některých stavbách se informace hledají vskutku těžko, i když si člověk myslí, že na netu je všechno a uloží si v záložkách lecjaký zajímavý web. A někdy stačí jen vhodně přeformulovat dotaz v googlu a objeví se překvapení. Ač se zdálo, že most prostě jen stojí a žádné informace o něm neexistují, nakonec jsem objevil pro mne novou netovou encyklopedii:
Starý dřevěný most, jenž stál na svém místě od roku 1867 a během mnoha let byl různě modernizován, byl pro značně sešlý stav uzavřen 10. července 1921 (poté, co bylo dokončeno zesílení okresního mostu). Oba břehy byly přístupné pouze pro pěší díky zřízené dřevěné lávce. Se stavbou začala mladoboleslavská firma Ing. Hráský & Jenč v květnu 1923 a zaměstnávala na ní i místní dělníky. Dne 25. října 1924 byla na mostě provedena úspěšná zatěžkávací zkouška, které byl přítomen i tehdejší ministr veřejných prací Antonín Srba. Slavností odevzdání veřejnosti proběhlo v rámci oslav samostatnosti 28. října 1924, kdy šel z náměstí na most průvod s kapelou. Ze stavebního hlediska se jedná o pět železobetonových trámů na čtyřech podpěrách, spojených s železobetonovou deskou. Architektonicky velice zdařilá stavba má celkem pět otvorů a délka přemostění činí 73,5 m. V roce 1998 proběhla dílčí rekonstrukce mostu. Evidenční číslo mostu 26815-3.
Pokud je něco konkrétního k dispozici (zde výše uvedené evidenční číslo), lze hledat dál snadněji:
Železobetonový most se čtyřmi poli má zdobné vjezdové sokly s betonovými koulemi. Dříve míval i zdobný betonový parapet včetně betonového zábradlí, to bylo později nahrazeno ocelovým. Do doby, než byla postavena silnice R10 a jižní obchvat města, sloužil tento most k veškeré dopravě směrem na Českou Lípu.