- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Studánka u bývalého zámečku Šternberk u Brtníků
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Studánka Boreč u Režného Újezda
- Studánka na návsi v Režném Újezdě
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Studánka Arba v Srbské Kamenici
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Pramen u silnice naproti domu čp. 106 v Benecku
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Studánka Žalý
- Studánka u silnice mezi obcemi Třtěno a Chožov
- Vodojem jižně od Martiněvsi
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Skautská studánka u chaty Seleška
- Kočičí studánka pod Sokolem
- Kamzičí studánka pod Klíčem
- Lesní studánka pod Pramenným vrchem u Arnultovic
- Lesní pramen pod Medvědí hůrkou severně od Polevska
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Otročínská kyselka
- Studánka Svěcenka u osady Radovič u Velvar
- Údolní nádrž Naděje
- Stříbrná studánka mezi osadou Peklo a Raspenavou
- Kristiánův pramen na kolonádě v Lázních Libverda
- Hubertova studánka u Jetřichovické Bělé
- Studánka Panny Marie v Kostomlatech pod Milešovkou
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Pramen U Strážce ve Svojkově
- Skalický pramen
- Studánka u Besedických skal
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Vývěr Rudného pramene pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Kaple Panny Marie Bolestné nad zázračným pramenem ve Vilémově
- Pomník Jacobova pramene u Zákup
- Pomník Dívčina (Ženského) pramene u Zákup
- Pomník neznámého (vyschlého) pramene u Zákup
- Pramen Tří Svatých u Zákup
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Vodárenská věž u zámku Lemberk
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Pitrův most v Rajhradě
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most ve Vilémově
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most u Sychrova
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Průrva Ploučnice
- Železniční most u Bořkova
- Hadí pramen
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Studánka u Vlčí Hory
- Englův pramen u Vlčí Hory
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Staroměstský most v Děčíně
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
- Sirný pramen v Lužických horách
Údolí, v němž Rychnovem u Jablonce nad Nisou protéká říčka Mohelka, překlenuje kamenný železniční most.
Viadukt je kulturní památkou:
Kamenný devítiobloukový železniční most postavený v letech 1858-1859 na Pardubicko-liberecké (též Jihoseveroněmecké spojovací) dráze. Nejstarší památka železničního stavitelství v Libereckém kraji. V roce 2004 most prošel celkovou opravou.
Původní evidenční list památky:
Železniční most zděný, z lomového kamene, s devíti valeně zaklenutými oblouky. Nároží oblouků a pilířů včetně kleneb je z přitesávaných kamenných kvádrů. Mostní oblouky spočívají na mohutných pilířích a dosedají na jednoduchou římsu. Pilíře se směrem nahoru mírně zužují. Kromě zdiva je jednoduše profilovaná římsa z přitesávaných kvádrů.
Z netu:
Jeden z nejnáročnějších viaduktů v Jizerských horách byl postaven v letech 1856-1859 v Rychnově u Jablonce nad Nisou na trati spojující Turnov s Libercem jako součást železniční tratě Pardubice – Liberec. Souvislá vrstva stálého podloží se podle měření nachází až v hloubce 140 metrů a tak byl viadukt ve zdejší bažinaté krajině vystavěn na dřevěných pylonech. Stavba z pískovcových kvádrů s deseti pilíři a devíti oblouky je dlouhá 118 metrů a na nejvyšším místě dosahuje výšky 19,3 metry.
Most mohutným obloukem proťal rychnovskou kotlinu a obec tak získala svou dominantu. Rychnov je důležitým dopravním uzlem mezi Jabloncem, Libercem a Turnovem a právě důležitost železniční trati se promítla v podobě viaduktu.
V blízkosti železniční stanice Rychnov u Jablonce se nachází na trati Turnov – Liberec jeden z technických skvostů zdejší oblasti, železniční viadukt. Je zaobleného půdorysu s 10 pilíři a 9 oblouky. Nároží oblouků a pilířů je z přitesaných pískovcových kvádrů, jinak materiál tvoří především lomový kámen. Celková délka mostu činí 118 m a jeho největší výška dosahuje 19,3 m. Výstavba mostu proběhla v letech 1856-1859. Kolem roku 2004 prošel most generální rekonstrukcí, při které byl z velké části rozebrán, přitom bylo doloženo, že pilíře mostu stojí na dřevěných pilotech. Most byl totiž založen ve složitých geologických podmínkách, místo na kterém stojí tvořila rašelina nebo naplaveniny, čedičové souvislé vrstvy byly doloženy až ve hloubce 140 m. Viadukt stále slouží svému účelu.