- Studánka u bývalého zámečku Šternberk u Brtníků
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Studánka Boreč u Režného Újezda
- Studánka na návsi v Režném Újezdě
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Studánka Arba v Srbské Kamenici
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Pramen u silnice naproti domu čp. 106 v Benecku
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Studánka Žalý
- Studánka u silnice mezi obcemi Třtěno a Chožov
- Vodojem jižně od Martiněvsi
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Skautská studánka u chaty Seleška
- Kočičí studánka pod Sokolem
- Kamzičí studánka pod Klíčem
- Lesní studánka pod Pramenným vrchem u Arnultovic
- Lesní pramen pod Medvědí hůrkou severně od Polevska
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Otročínská kyselka
- Studánka Svěcenka u osady Radovič u Velvar
- Údolní nádrž Naděje
- Stříbrná studánka mezi osadou Peklo a Raspenavou
- Kristiánův pramen na kolonádě v Lázních Libverda
- Hubertova studánka u Jetřichovické Bělé
- Studánka Panny Marie v Kostomlatech pod Milešovkou
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Pramen U Strážce ve Svojkově
- Skalický pramen
- Studánka u Besedických skal
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Vývěr Rudného pramene pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Kaple Panny Marie Bolestné nad zázračným pramenem ve Vilémově
- Pomník Jacobova pramene u Zákup
- Pomník Dívčina (Ženského) pramene u Zákup
- Pomník neznámého (vyschlého) pramene u Zákup
- Pramen Tří Svatých u Zákup
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Vodárenská věž u zámku Lemberk
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Pitrův most v Rajhradě
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most ve Vilémově
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most u Sychrova
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Průrva Ploučnice
- Železniční most u Bořkova
- Hadí pramen
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Studánka u Vlčí Hory
- Englův pramen u Vlčí Hory
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Staroměstský most v Děčíně
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
- Sirný pramen v Lužických horách
Přes řeku Ohři pod svahem s židovským hřbitovem v místě bývalého hradu u sportovního areálu se na druhý břeh (Dolní Pochlovice) pne krytá dřevěná lávka.
Ačkoli vypadá jako některé vzácné dřevěné kryté mosty, klame tělem. 63 metrů dlouhá dřevěná lávka totiž vznikla až v roce 1950.
Z netu a informačních tabulí:
Důvodem přemostění řeky v těchto místech byla skutečnost, že železniční trať je na opačném břehu než město. Spojení centra města tímto směrem umožňovala stará dřevěná lávka, kterou ale často poškozovalo rozvodnění, přicházející nejčastěji při jarních táních. Navíc nedovolovala přepravu těžších nákladů.
Proto byl za pivovarem na místě užšího říčního toku postaven v letech 1875 a 1876 na kamenných pilířích nový železný most. Po odkopání svahu spadajícího k řece byla k němu od města přivedena silnice, jež pak na druhé straně pokračovala přes železniční trať do Pochlovic.
Až regulace Ohře pod městem umožnila nahradit v letech 1923 a 1924 původní staré dřevěné přemostění novou železobetonovou lávkou. Řeku překlenula skoro 130 m dlouhým chodníkem, který v úseku nad říční hladinou rámoval výrazný mostní oblouk. Stával u ní domek k vybírání mýta.

Byla nesmyslně zničena ustupující německou armádou v roce 1945 (její zbytky se dochovaly). V roce 1947 ji nahradila provizorní dřevěná lávka, postavená za pomoci vojska. Tu zničila v roce 1950 povodeň.
Ještě v tomtéž roce byla lávka obnovena, a to nákladem 1,3 milionu Kčs. Místní komunální podniky, tesaři a dělníci z okolí postavili na jejím místě lávku novou s krytou mostovkou. Dřevěná část byla stavěna na přilehlém prostranství a na pilíře byla nasunuta.
Konstrukce kynšperské lávky je mimořádně silná – však také lávka (nepočítáme-li českokrumlovskou „rechli“) je nejdelší dřevěnou lávkou u nás, protože měří 63 metrů. Je uložena na 3 železobetonových pilířích vysokých 2,5 metru a zahrocených na návodní straně do ledolamů. Zbytek dřívější betonové lávky je 15 metrů dlouhý. Do lávky se vstupuje portály vysokými 4,5 metru. Jsou tvořeny dvěma dvojicemi kolmých sloupů krytých šikmým bedněním. Z každé strany má lávka 13 okenních otvorů s rozměry 2,6 x 1,6 metru, které jsou vždy uprostřed rozděleny svislým trámkem. Všechny čtyři rohy okenních otvorů jsou zkoseny.
Celá příhradová nosná konstrukce je tvořena horními a dolními čtyřnásobnými pásy, zdvojenými svislými sloupy a šikmým zavětrováním, jehož jedno rameno je rovněž zdvojeno. Krov této příhrady je tvořen pěti krokvemi, pod nimiž je vodorovný ondřejský kříž. Z obou stran lávky jsou boční příhrady nahoře příčně spojené dvěma voštinami vysokými 0,8 metru. Prvek voštin je použit s šikmým bedněním na horní i spodní části mostovky. Kynšperská lávka má 65 krokví, 30 kolmých dvousloupků a 15 příčných voštin.
Lávkou je veden elektrický kabel, pod jejím krovem je teplovodní vedení. Zábradlí u portálů je opatřeno krátkými pultovými stříškami. Boční zavětrování lávky je tvořeno ondřejskými kříži s jedním zdvojeným ramenem, jímž prochází již jen jeden – zato silnější – trám.
V roce 2005 byla lávka městem za přispění Karlovarského kraje coby součást Páteřní cyklostezky Ohře rekonstruována nákladem 2,3 milionu korun.