weby pro nejsevernější čechy

Ikona svaté Jenoféfy na habru u Horského potoka pod hradem v Krupce

Na trase modré turistické značky, která vede podél Horského potoka údolím pod hradem v Krupce, v místě kde odbočují místní neznačené pěšiny do svahů, visí na habru ikona svaté Jenoféfy.

Web o Krupce o místě uvádí:

Památný habr s ikonou sv. Jenoféfy. Jde o staletý mohutný habr, na kterém se odnepaměti nachází ikona sv. Jenoféfy. Již v minulých stoletích pod ním sedávaly místní babičky, které zde probíraly své klepy. Nachází se zde i rozcestí. Vlevo svahem se stáčejí po staré cestě žlutá a červená Krupská vycházková trasa, vedoucí směr Schillerova výšina a zprava přes můstek přecházející koryto Horského potoka vede cesta západním úbočím hradního ostrohu z hradu Krupka. Rovně dál vedou modrá turistická trasa a zelená Krupská vycházková trasa.

Series Navigation<< Obraz Poslední večeře a ustanovení eucharistie u PřítkovaPamětní deska Josefa Klobautschnika na kostele Nanebevzetí Panny Marie v Krupce >>